Alla inlägg under april 2008

Av Lina - 29 april 2008 09:33


...och sista dagen innan det är dags för ett litet lov. Och hur skönt ska inte det bli då? JÄTTESKÖNT! sova sova sova sova:D


Sitter på skolan nu och väntar på mina projektmedlemmar så vi ska arbeta med lite projekt idag igen, nästan klar nu faktiskt...och det är en väldans tur det med tanke på att det ska in senast idag....


Ikväll blir det mys iaf..och lite hårt arbete...

Jag ska nämligen göra ett försök att sy mig en klänning till studenten, och Sara ska vara provdocka åt mig:)

Jag känner på mig att det kan bli bra om den blir som klänningen i mitt huvud..men man vet aldrig..jag kanske får slut på tålamod och det inte blir någon klänning alls..eller möjligen en väldigt ful klänning... det återstår att se...


Nu borde iaf Karro sluta och komma hit så jag slipper sitta här ensam...japp här kommer hon


Over And Out



Av Lina - 27 april 2008 17:41


...oj oj oj oj..nu var det väldans länge sen jag skrev här...har haft lite annat för mig och inte haft med mig datornmed mig..då kan det bli så...


Sedan sist har jag i alla fall haft fysikprovet jag skrev om..det kändes faktiskt som om det gick jättebra:D hoppas det gjorde det också så jag inte bara inbillar mig...


I fredags gick jag på stan i några timmar...började med att gå själv men sedan hittade jag Cissi och Isabelle som jag kunde gå med...det slutade med att jag var kvar i stan till klockan 6.


Från början var det tänkt att jag skulle stanna i stan och vänta på att Alexander skulle sluta jobbet så vi skulle ut och äta och gå på bio...men så blev det lite strul med bilar och jobb och annat...så vi sköt på det till på lördag...det gick ju bra det med...så jag hade väl tänkt åka hem då när vi bestämt det...men jag fastnade kvar i några timmar till.

Gjorde faktiskt några fynd på stan också:D Ett par 3/4 mysbyxor och två linnen...supernöjd är jag! Nu är tyvärr månadens kvot av klädpengar slut, så jag hoppas att jag klarar mig ändå...det går nog...


Ja så igår var det alltså lördag, jag jobbade mellan 07.00 och 12.00, lagom länge alltså. Sedan åkte jag hem och åt lite lunch innan jag CYKLADE en sväng till pappa och hälsade på:)

Efter det åkte jag hem och duschade innan jag åkte hem till Alexander för att plocka upp honom för att åka in till stan:) Och så blev det...

Kan förresten någon tala om för mig ett bra ställe att äta på i stan, jag hatar att välja var man ska äta! Så igår blev det McDonalds med en äcklig hamburgare. Hade tänkt att jag inte skulle ät kycklingburgare som jag alltid gör, men det var ingen hitt, Kycklingburgarna får hänga med ett tag till!

 Och efter vi fått i oss lite mat så bar det av till bion och filmen vi skulle se "21" blev det... Den var faktiskt rätt så bra:) Vilket är mer än man kan säga om de andra filmerna vi sett på bio hittills:P


Sen var det vara att åka hem och sova för jag började jobba klockan 07.00 i morse och var tvungen att åka från njurunda klockan 06.15...måttligt pigg var jag i morse. Jobbade till 15.00 och nu ligger jag hemma och latar mig och väntar på Älsklingen:)


Tror jag ska se en film så tiden går lite fortare...


Over And Out






Av Lina - 23 april 2008 22:24


Är aningen trött just nu efter att ha jobbat hela kvällen...men ska inte alls klaga:) Har haft en mycket bra dag idag:) lungt och skönt...


Men nu börjar stressen tyvärr..skulle behöva plugga fysik och läsa igenom vad som bör ändras i projektrapporten innan imorgon...

Det brukar aldrig bli nå bra om jag bara pluggar dagen innan provet...det funkade på grundskolan men inte nu längre... tror jag har blivit lite trög i huvudet:/


Men imorgon händer det roliga saker igen:D

Jag och Alexander har hittat en lägenhet vi ska kolla på imorgon:) Kanske blir det flytt i juni, vem vet?:P Det skulle vara så himla skönt att bo för sig själv där man får bestämma själv och det är inte så kångligt med att ta sig till njurunda och matfors hela tiden... Jag får väl åka bussen till matfors i sommar helt enkelt!

Nu ska jag bara övertala min mamma på ett bra sätt...hur nu det ska gå till..vet ju hur det brukar låta när hon pratar med Markus och André... gruvar mig lite faktiskt.


Nu är det hög tid att börja med läxorna!


Over And Out


lite uppmuntring...

73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58 57 56 55 54 53 52 51 50 49 48 47 46 45 44 43 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Studenten!




Av Lina - 23 april 2008 16:11


Japp då vara nationella skrivprovet avklarat då. Jag satt ungefär 2 av de 5 timmarna man fick sitta...kunde ju inte komma på nåt annat att skriva så det fick bli som det blev helt enkelt...


Efter provet gick jag runt med älsklingen och myste och åt glass innan det bar av hemmåt. 12.05 bussen blev det.

När jag kom hem så satte jag mig på uteplatsen och solade...över en timme blev det och det var hur skönt som helst! Älskar vädret!

Lite brun blev man ju också:)


Nu sitter jag och gruvar mig för att gå till jobbet...känner inte alls för att jobba idag...men måste väl om det ska bli nå kosing... Måste gå å byta om nu iaf..


Over And Out



Av Lina - 22 april 2008 08:51


Jag älskar verkligen värdret som är idag...varmt och soligt...blir piggare och gladare varje dag nu:D

Var lite tidigt till bussen imorse, 25 minuter sådär:P Men det var faktiskt rätt skönt att sitta på busshållplatsen i solen och lyssna på musik...

vår vår vår vår vår vår vår


Just nu sitter jag på skolan och ska göra klart det sista på min text om nervsystemet...har egentligen foto men jag ska nog ut och fota senare idag istället...och jag har en vecka på mig eftersom vi inte har nå foto på torsdag...får sluta tidigt då:D


Vissa saker är så krångligt just nu...vart ska jag plugga nästa år? är det värt att flytta innan det, eller ska jag bo kvar hemma ett år till? ska jag spara alla pengar jag får så jag har mycket tills jag ska plugga, eller ska jag resa och ha kul det här året? Vart ska jag söka jobb efter sommaren? tänk om jag inte får nåt, vad gör jag då? Man blir helt trött i huvudet av alla frågor så jag tänkte släppa dem tills jag har tagit studenten i alla fall...


På tal om studenten, jag har ju inte haft någon nedräkning på jättelänge nu ju...så här kommer den...


73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58 57 56 55 54 53 52 51 50 49 48 47 46 45 44 43 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Studenten!


Nä nu måste jag ta å göra lite nytta så jag är klar innan cissi, karro och malin kommer:)


Over And Out



Av Lina - 21 april 2008 21:13


oj oj det var väldigt nära idag...


Var som sagt på skolan idag och jobbade med projektarbete...kunde tyvärr inte alls koncentrera mig:( så det blev inte mycket gjort för min del..åkte hem tidigare än alla andra som var duktiga och orkade jobba vidare. Men jag ska vara duktig och göra klart så mycket som möjligt ikväll:)


hmm...


nej hade nog inget annat att säga idag...


Over And Out





Av Lina - 21 april 2008 10:44


Idag är det måndag och jag är egentligen ledig. Men idag är jag på skolan för att vi måste jobba med vårt projektarbete så vi blir klar någon gång.

Jag har inte riktigt kommit igång än, måste ju kollar runt lite först:P Men nu så kan jag börja...



...

Av Lina - 20 april 2008 20:01



...klockan är 20.01 och allt är lugnt....



Ovido - Quiz & Flashcards